Interim redovisningsansvarig till centralt beläget bolag i Göteborg

Om kunden
Till ett växande bolag i centrala Göteborg söker vi nu en interim redovisningsansvarig/redovisningschef med start så snart som möjligt. Uppdraget kommer löpa på minst tre månader och för rätt person finns långsiktiga möjligheter inom bolaget om ett ömsesidigt önskemål finnas för detta. Företaget i fråga erbjuder flexibilitet för sina medarbetare, vilket innebär arbete både hemifrån och på plats på kontoret.

Erfarenhet
Vi söker dig som har erfarenhet och mycket god förståelse för redovisningsområdet och alla dess delar. Du skall självständigt kunna genomföra månadsbokslut och årsbokslut, samtidigt som du inte räds för att också ta tag i lev- och kundreskontran, betalningar, avstämningar etc. Har du erfarenhet av koncernredovisning är det ett plus, men inget krav.

Uppskattningsvis har du arbetat minst 5-8 år med kvalificerat och självständigt redovisningsarbete, gärna med vana från ett litet till medelstort bolag.

Personliga kvalifikationer
Som person och framtida konsult i detta uppdrag är det viktigt att du är trygg i din roll som ekonom, du är van att komma in i organisationer med, för dig, nya arbetssätt och rutiner och du klarar av att arbeta självständigt i en miljö som självklart till en början kommer kännas obekant för dig. För att lyckas i rollen är det av stor vikt att du är handlingskraftig och samtidigt har en djupare förståelse för varifrån siffrorna kommer, vad kontona innehåller och hur saker och ting är relaterade till varandra i redovisningen.

Ansökan
Då behovet är brådskande ber vi dig skicka in din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt. Vid frågor är du varmt välkommen att höra av dig till Lisa Östegård, se kontaktuppgifter.

Startdatum
Så snart som möjligt, men enligt överenskommelse.

Kontaktperson
Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin