Ekonomiassistent till växande bolag i Kungälv

Om kunden
Till ett växande bolag med hälsofokus söker vi nu en ekonomiassistent till ett uppdrag med start under augusti månad. Uppdraget planeras löpa som minst fram till och med årsskiftet, men därefter kan det finnas möjlighet till förlängning eller till och med anställning för den intresserade. Rollen kommer utformas och anpassas utifrån om du vill arbeta hel- eller deltid. Företagets kontor är beläget strax utanför Kungälv och här utlovas både full fart och trevliga kollegor. Ekonomigruppen består idag av totalt 5 ekonomer.

Arbetsbeskrivning
Som ekonomiassistent i detta fartfyllda bolag kommer ditt främsta fokus ligga på leverantörsreskontran. Flödena är stora och du har därför en mycket viktigt roll i företaget för att få den dagliga verksamheten att rulla. I övrigt hjälper du dina kollegor med andra vanligt förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen och är behjälplig där det behövs.

Erfarenhet
För att snabbt kunna komma in i rollen som ekonomiassistent bör du ha minst 3-5 års erfarenhet av leverantörsreskontraarbete. Arbetet sker på svenska varför det är viktigt att du talar och skriver svenska obehindrat. I övrigt är det meriterande om du har erfarenhet av Visma Business och/eller Ascendo, men oavsett är det viktigt att du har god datavana och snabbt kan navigera och sätta dig in i nya systemmiljöer.

Personliga kvalifikationer
Vi söker dig med ett positivt mind-set och en prestigelös attityd. Du är strukturerad, hjälpsam och en given lagspelare.

Ansökan
Sommaren är nära och vi hoppas på att kunna hitta rätt kandidat så snart som möjligt! Därför arbetar vi med löpande urval och intervjuer och tar gärna emot din ansökan redan idag. För frågor är du varmt välkommen att höra av dig till Lisa Östegård eller Olivia Engberg, med kontaktuppgifter nedan.

Kontaktperson
Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin