Om kunden
Sedan 1954 då Börje Jönsson startade sitt åkeri har vi arbetat efter mottot att transportera välbehållet gods i rätt tid på rätt plats. Börje Jönsson bedriver både inrikes- och utrikestransporter i västra Europa. Företaget har huvudkontor i Helsingborg med platskontor i Göteborg, Karlstad och Stockholm. Dessutom finns omfattande verksamhet i Hamburg med större antal fordon, speditionsverksamhet, terminal och kontor. Börje Jönsson har en stark position på marknaden och transporterar allt ifrån frukt och grönt, livsmedel, läkemedel och godsflöden till industrin.

Arbetsbeskrivning
Till vår kund Börje Jönsson Åkeri i Helsingborg söker vi en erfaren löneadministratör som trivs med att arbeta i en familjär miljö. Tjänsten är bred och det krävs ingående kunskaper och förståelse i arbetet som utförs på en ekonomiavdelning. Du kommer ingå i ett team om fem medarbetare och rapportera till bolagets ekonomichef.

I rollen som löneadministratör arbetar du med att:
• Lägga upp nya anställda – skapa anställningsbevis
• Kontrollera löner i TransPA: rapporterad tid mot färdskrivarstider
• Registrera löner i Agda
• Skapa anställningsintyg
• Rapportera övertid/undertid
• Bokföra löner i ekonomisystemet
• AGI- avstämning
• Rapportering av tjänstepension
• Sjuklöner, semesterlöner, slutlöner
• Semesterskuld
• Löneskatt

Samt att vara behjälplig med övrigt förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen.

Erfarenhet
Vi söker dig med mångårig erfarenhet av att arbeta som löneadministratör. Du bör ha erfarenhet av att arbeta med löner för både kollektivavtalsanställda och tjänstemän. För att vara framgångsrik i rollen behöver du ha erfarenhet av att jobba mot deadline samt kunna hantera ett stort flöde av blandade arbetsuppgifter. Du är van vid att arbeta i system, har goda kunskaper i Officepaketet och framförallt Agda och TransPA, samt har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Personliga kvalifikationer
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du är prestigelös och trygg som person med god förmåga att skapa långsiktiga relationer. Du har en stark egen drivkraft och en vilja att fortsätta utvecklas. Som person är du noggrann, strukturerad och teamorienterad. Du sätter dig med enkelhet in i nya arbetsuppgifter, tvekar inte att hjälpa till där det behövs och du är flexibel.

Ansökan
Varmt välkommen in med din ansökan i form av CV och personligt brev. Då vi arbetar med löpande urval och intervjuer ser vi fram emot din ansökan snarast.

A-Finance, tidigare Contaplus, är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vår vision är enkel: med hög kvalitet och öppenhet nås framgång tillsammans. A-Finance ingår i Palm & PartnersGruppen som består av starka varumärken för Bemanning, Rekrytering och Search. Våra bolag sysselsätter årligen 3 000 medarbetare och samarbetar med 500 kundföretag.


Kontakt
Jila Shademanpour, jila.shademanpour@palmpartners.se, 0708544492
, ,

Våra kunder berättar

Läs om våra referenser och utförda uppdrag.

Referenser

För kandidater

Här hittar du alla aktuella uppdrag som vi hjälper våra kunder med för tillfället

Kontakta oss

  • Email info@afinance.se
  • Telefon 031-774 00 40
  • Adress Viktoriagatan 16
    411 25 Göteborg
Visa alla kontor



Genom att skicka in detta formulär godkänner du att ifyllda uppgifter skickas via e-post samt att vi lagrar dessa uppgifter i enlighet med våra principer för datasekretess.